99designs heeft een nieuwe look. We willen je graag laten zien hoe we hiertoe zijn gekomen. En jou helpen bij het lanceren van jouw merk waar je zoveel van houdt.
 
Zeg maar hoi tegen ons nieuwe logo, ontworpen door een 99designs designer in een 99designs ontwerpwedstrijd. We weten als geen ander dat een logo het fundament is van een merk en wat het merk uniek maakt. We willen met je delen hoe ons nieuwe logo van begin tot eind is ontstaan - evenals een paar tips die ook voor jou handig zijn. 
 

Waarom het nieuwe merk?

Sinds het ontstaan van 99designs in 2008 zijn we veel veranderd. En hetzelfde geldt voor de community die ons platform gebruikt. Jullie zijn elke dag slimmer en veeleisender geworden. We zien daardoor wereldwijd meer innovatie klanten en meer getalenteerde designers dan ooit tevoren.
 
Het idee van online ontwerpwedstrijden is niet langer nieuw of beangstigend - en onze identiteit moet daarom het vertrouwen in onze ervaring uitstralen. Zijn we nog steeds het onsamenhangende buitenbeentje dat geweldig ontwerp wilde op een betere manier? Absoluut. Hebben we gaandeweg een aantal dingen geleerd? Reken maar van yes.

Over onze rebrand

We hebben lang in de spiegel gekeken (wat nieuwe rimpels gezien en een beetje gehuild) en besloten dat hoewel onze cultuur en passie niet is veranderd, onze klanten, onze markt en ons platform volwassen is geworden.
 
We zijn 's werelds grootste online marktplaats voor grafisch ontwerpen geworden, door het makkelijker te maken voor ontwerp om te doen waarvoor het bedoeld is. We hebben ondernemingen opgebouwd. Houdingen gewijzigd. Levens veranderd. We zien het gebeuren, elke dag.
 
Maar 99designs gaat eigenlijk niet over ons. Het gaat over jou. Onze klanten en onze designers. Daarom dat onze vernieuwde look zich focust op jou, jouw prestaties en alle manieren waarop ontwerp een verschil kan maken.
 
En dat is het verhaal dat ons nieuwe merk vertelt: 99designs is waar geweldig ontwerp leeft.

Oké, laten we het hebben over ons nieuwe logo

We wisten dat ons wedstrijdplatform ons het ontwerp zou geven dat we nodig hadden, dus richtten we ons op onze community voor het maken van ons nieuwe logo. Ons nieuwe merk moest flexibiliteit uitstralen, dus vroegen we om een veelzijdig wordmark met een afgekort logomark.
 
Hier zie je een aantal geweldige inzendingen die het net niet haalden:
Er kwamen ongelofelijke hoeveelheden aan ongelofelijk werk bij ons binnen. Eén logo kiezen was daarom erg zwaar en er zijn zeker 3-4 van deze ontwerpen waar we nog wel eens met pijn in ons hart aan terug zullen denken.
 
Maar uiteindelijk kon er maar één de winnaar zijn. En we hebben een winnaar!
door Onripus
Ik heb echt het gevoel dat ik deel ben van een grotere 99designs familie.
Het is een echte eer voor mij en dat waardeer ik erg.

Het is slim. Het is clean. Het is makkelijk om mee te werken. Het is goed ontworpen, zonder trendy of intimiderend te zijn. Het vertelt de wereld: 99designs is waar ontwerp leeft.

Over onze nieuwe look en feel

Toen we begonnen met deze rebrand wisten we een zeker: we adoreren onze designers en onze klanten. Daarom laat onze nieuwe look zien wat voor geweldige ontwerpen onze klanten gebruiken om hun ondernemingen mee te bouwen. En het stelt het werk van onze individuele designers voorop en centraal.
Wij geloven dat het ontwerpproces leuk moet zijn. Het hebben van een onderneming is hard werken, maar dat hoeft ontwerp niet te zijn. We willen dat onze designers en klanten genieten van de ervaring. Ontwerp moet het leukste deel zijn! We hebben zelfs deze grappige infographic gemaakt om jou ons logo te laten beoordelen.
 
Ontwerp verandert altijd. Ontwerp is nooit voldaan. Het ontwikkelt, verandert en doet het onverwachte. Wij vieren kleuren en omarmen allerlei visuele stijlen. Ons merk wil ontwerp, ontwerp laten zijn.

De Grote Finish

"We zijn niet meer de kleine onderneming die we ooit waren. Dit betekent dat rebranding ook grote risico's met zich meebracht. Zoals met elk merk had het helemaal fout kunnen gaan. Maar het ging niet fout. We kregen precies waar we naar opzoek waren. Als je een hele wereld vol designers voor je laat werken, gebeuren er fantastische dingen.
 
We hebben nu een identiteit die het makkelijk maakt om de wereld te vertellen: