99designs haalt $10 miljoen op in B-financieringsronde, geleid door de in Japan gevestigde marktplaats gigant Recruit Holdings, en opent deuren naar Azië

San Francisco
15 apr 2015

De wereldleider in logo ontwerp voegt Accel venture partner Rob Solomon toe aan Raad van Bestuur

SAN FRANCISCO – 15 april 2015 – 99designs, ’s werelds grootste marktplaats voor grafisch ontwerp, kondigt vandaag aan dat ze $10 miljoen hebben ontvangen in een B-financieringsronde geleid door Recruit Strategic Partners, de in Silicon Valley gevestigde durfkapitaaltak van het Japanse Recruit Holdings Co., Ltd. Accel – de hoofdinvesteerder van 99designs’ A-financieringsronde in 2011 heeft ook nogmaals geïnvesteerd en voegde partner Rob Solomon toe aan de Raad van Bestuur.

Volgens 99designs’ CEO Patrick Llewellyn representeert de Recruit investering een strategische stap om de verdere internationale expansie van de onderneming te ondersteunen, met name in Japan en andere delen van Azië waar Recruit informatiediensten en marktplaats matchingdiensten domineert. Naast het helpen versnellen van de wereldwijde groei, opent de samenwerking met Recruit ook de deur naar een breder zakelijk klantenbestand voor ontwerpdiensten.

“We wisten dat we de juiste partner nodig hebben om de Japanse markt te betreden en om een relevante speler te worden in de de Aziatische markt,” aldus Llewellyn. “Recruit gelooft dat crowdsourcing en marktplaatsen een belangrijke rol spelen in de toekomst van werk en mensen kracht geven om hun dromen te volgen en kansen na te jagen. Dit is iets dat we sinds 2008 al succesvol doen voor designers en kleine ondernemingen wereldwijd, dus de match met ons bedrijf is perfect.”

Recruit Strategic Partners (“RSP”) is een volledige dochteronderneming van Recruit, een in Japan gevestigde holding die begon als een van de eerste werkgelegenheid marktplaatsen en die zich ontwikkeld heeft tot ’s werelds grootste matching platform in sectoren als human resources, reizen, vastgoed, bruiloft en eetgelegenheden.

“Investeren in 99designs past bij het doel van Recruit om het nummer één bedrijf in mondiale matching in meerdere sectoren te worden,” zegt Recruit Strategic Partners’ President & Managing Director Akihiko Okamoto. “Zij hebben meer dan 350.000 ondernemingen geholpen te lanceren en groeien en betaalden meer dan $110 miljoen uit aan designers van over de hele wereld. Met deze investering kunnen wij hen helpen om hun mondiale ontwerp marktplaats te promoten in Azië en daarbuiten.”

Accel’s deelname in deze ronde reflecteert het vertrouwen in 99designs’ strategische groei beslissingen. De toevoeging van Accels venture partner Rob Solomon aan de Raad van Bestuur maakt ook deel uit van de voortdurende inspanningen van het bedrijf om een sterk, mondiaal, consumenten Internet merk te bouwen. Voorafgaand aan Accel was Solomon de President & COO van Groupon, waar hij de exploitatie leidde tijdens de hypergroei van het bedrijf en het hielp schalen tot een van de snelst groeiende bedrijven ooit.

“Sinds Accel Partners’ initiële investering in 99designs vier jaar geleden, heb ik het bedrijf zien uitbreiden naar nieuwe markten en ontwikkelen van een pionier in op wedstrijd-gebaseerd logo ontwerp nar een bloeiende marktplaats om designers en het MKB met elkaar in contact te brengen,” zegt Solomon. “Ik kijk er naar uit om hen te helpen in de volgende fase van hun groei.”

Over Recruit Holdings

Recruit Holdings, opgericht in 1960, is de leidende informatiedienst en human resources onderneming in Japan. Door een brede variëteit in diensten levert Recruit nieuwe ontdekkingen en kansen aan gebruikers met informatie in sectoren als werkgelegenheid, educatie, huisvesting, huwelijk, reizen, restaurants, schoonheid, auto’s, hobby’s en lifestyle. Recruit heeft meer dan 30.000 werknemers en opereert in Azië en Noord-Amerika.

Recruit Strategic Partners, een volledige dochteronderneming van Recruit in Japan is een in Silicon Valley gevestigde durfkapitaal onderneming die investeert in innovatieve bedrijven in de V.S. Ze bieden industriekennis en expertise aan onze ondernemers en is een integraal deel van Recruits mondiale beleggingsbedrijf. Recruit Strategic Partners co-investeert met leidende durfkapitaalbedrijven in de V.S.

Over Accel Partners

Accel is opgericht in 1983 en gevestigd in Palo Alto, Californië en heet een lange historie van partnering met uitmuntende ondernemers en management teams om bedrijven van wereldklasse te bouwen. Accel heeft ondernemers geholpen bij het bouwen van meer dan 300 succesvolle technologie bedrijven, waarvan vele naam hebben gemaakt binnen hun sector, inclusief AdMob, AirWatch, Atlassian, Braintree, Campaign Monitor, Cloudera, Couchbase, Dropbox, Etsy, Facebook, Fusion-IO, Groupon, Hootsuite, Kayak, Lookout, MoPub, Nimble Storage, Opower, OzForex, QlikTech, Qualtrics, Real Networks, Riverbed, Rovio, SeatGeek, Spotify, Squarespace, SuperCell, Trulia and VSCO.

Over 99designs

99designs, ’s werelds grootste logo ontwerp en grafisch ontwerp marktplaats, heeft meer dan 350.000 bedrijven toegang gegeven aan kwalitatief ontwerp tegen een betaalbare prijs en heeft meer dan $110 miljoen uitbetaald aan designers wereldwijd. 99designs was een pionier in crowdsourced ontwerpwedstrijden, waarin ondernemingen een variëteit aan ontwerpconcepten ontvangen en hun favoriet kiezen, en breidde hun diensten voor klanten uit om 1-op-1 samen te werken met individuele designers, logo sjablonen te kopen in de kant-en-klare logo winkel of kleine ontwerpprojecten gedaan te krijgen binnen een uur doormiddel van Taken. Met meer dan 1 miljoen designers uit 192 landen helpt het scala van diensten van 99designs ondernemingen successen te boeken door geweldig grafisch ontwerp gecreëerd door een robuuste community van getalenteerde grafisch designers. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco, maar 99designs bevindt zich ook fysiek in Australië, Duitsland en Brazilië.