Achtergrondinformatie
Naam die moet worden opgenomen in het logo
Most important for us is to have a stand alone symbol that does NOT include the brand name AIR.
Slagzin die moet worden opgenomen in het logo
Beschrijving van de organisatie en de doelgroep
Air is a startup company developing a revolutionary electric personal aircraft. The product is a luxury flying vehicle that can take off and land vertically and is privately owned.
The target customer is a North American affluent adventure and experience seeker, risk-taker, predominantly male, ages 30-45. This is the same person that would invest in a luxury sports vehicle, yacht, and unique travel experiences.
Sector
Auto-industrie
Visuele stijl
Te verkennen kleuren



Andere kleurvereisten
Stijlkenmerken
Ontwerpinspiratie
Referenties
Bijlagen
Andere opmerkingen
Most important for us is to have a stand-alone symbol that does NOT include the brand name AIR.
The brand should convey trust and safety, as it produces flying vehicles. At the same time, it should be a tad playful and not too serious.
There is a strong technological component to the brand and the product, as proprietary software plays a major role in the aircraft's operation.
Air creates objects of desire and aims to create a community around its use and product. The logo should be applicable to various swag and merchandising products.
The selected designer would have an opportunity to further develop visual assets and MARCOM materials for AIR.
Wedstrijd eindproducten
1 x Logo
Winnaar van deze wedstrijd
1 x Merkgids
Definitieve bestanden
Als je lettertypen gebruikt waar een licentie voor nodig is, vraag dan aan de klant of die daarmee akkoord gaat. Om licentieredenen is het beter een cliënt van informatie te voorzien over hoe ze het font kunnen aanschaffen in plaats van ze de daadwerkelijke bestanden te sturen.
Tekst in logo's moet worden geconverteerd naar omlijningen.
Humor